Fotografia biznesowa
Pokazanie się od najlepszej strony jest dla każdego człowieka interesów czy firmy warunkiem koniecznym do zdobycia zaufania klientów i inwestorów. Dlatego tak ważna jest praca ze specjalistą w tej dziedzinie. Fotografia biznesowa to część działań PR, które pozwolą utrzymać się na rynku albo piąć się na szczyt kariery. Kiedy myślimy o fotografii tego typu zwykle widzimy ludzi w garniturach i kostiumach, raczej szare odcienie, przyciemniane szkło i skórzane fotele w tle. Jednak fotograf wykonujący zdjęcia dla firmy lub biznesmena powinien brać pod uwagę branżę w jakiej działa dana firma i wizerunek jaki chce ona pokazać klientom. Dla maklera giełdowego czy adwokata z pewnością sesja zdjęciowa w marynarce, na tle luksusowych, ale stonowanych wnętrz będzie dobrym pomysłem. Inaczej powinna jednak wyglądać fotografia biznesowa firmy zajmującej się produkcją tradycyjnych wypieków czy zabawek. Z reguły niechętnie rezygnuje się z formalnego korporacyjnego ubioru bohaterów takiej fotografii. Garnitur dla panów, kostium dla pań to najbezpieczniejszy sposób na pokazanie profesjonalizmu, wzbudzenie zaufania i przyciągnięcie klientów. Jednak w przypadku producenta żywności można sobie pozwolić na większą swobodę. Właściciel piekarni oferującej luksusowe, tradycyjne wypieki może bez problemu pozować do fotografii na tle rustykalnego wnętrza z kolekcją produktów w tle. Trzeba jednak pamiętać, że środowisko biznesowe jest raczej konserwatywne, a tzw. dress code tak naprawdę obejmuje nie tylko ubranie. Zadaniem fotografa jest wyczuć kiedy w fotografii biznesowej może odejść od schematu, a kiedy powinien się trzymać dawno ustalonych reguł. Dlatego wykonanie takiej fotografii jest trudnym zadaniem. Niby pokazuje się takie same wnętrza, tak samo ubranych i ustawionych ludzi, a jednak trzeba pokazać, że ich firma czy własna działalność są lepsze od innych. Czyli wbrew pozorom od autora fotografii na potrzeby biznesu wymaga się większej kreatywności niż od innych fotografów. Właśnie dlatego, że ma on ograniczone pole manewru i dużą konkurencję do pokonania.